Permanent Exhibition


상설전은 컬렉션 미술관인 구하우스의 소장품으로 이루어진 전시로, ‘집 같은 미술관’을 컨셉으로 미술과 디자인 작품들을 편안하게 감상할 수 있습니다. 세계적인 작가의 회화, 조각, 사진, 설치, 영상 등 다양한 장르의 컨템포러리 작품과 더불어 가구와 조명, 거울 등 디자인 작품들이 일상 생활 공간 같은 전시장에서 어우러져 펼쳐집니다.

이헌정, 섬, 2017, Ceramic, 80 × 240 × 120 cm, 45 × 60 × 100 cm, 55 × 120 × 470 cm, 60 × 73 × 40cm

세 개의 큰 덩어리로 이루어진 도자 조각 작품 ‘섬’은 사회에서 각자 존재하는 인간의 삶의 행태를 형상화한 것으로 따로 또 함께 공존하는 모습이다. 각각의 작품에서 흘러내리는 다양한 유약의 색채는 복잡하고 다채로운 인간사를 나타낸다.

While translating ancient forms of ceramics into contemporary modes of living, Lee Hun-Chung's work ranges from ceramic art furniture to large-scale installations.

The results of the glazing process are unpredictable, a collaboration between artist and nature that creates a complex patina of painterly layers of glaze. The firing process in ceramics becomes a metaphor for the forces of change and transformation surrounding us that we cannot control, just like our life itself.

Inspired by poet Chong Hyon-jong's poem "Island.": "There is an island between people. I want to visit that island."

Lee explores the themes of solitude and relationships in this work titled <island>. Ceramic stools and a bench are scattered in the museum's garden, like islands floating on the sea, embracing the space between the objects as part of the installation.



이헌정 Hun Chung Lee (1967~, 한국/Korea)


이헌정 작가는 도예를 기반으로 도자 조각, 가구, 도자 벽화, 도자 건축 등 작업의 영역을 확장하며 세계적으로 활동하고 있다. 또한, 가마에서 굽는 전통적인 방식에서 깨지거나 유약이 흘러나온 것을 그대로 드러내며 우연성이 주는 예기치 못한 아름다움을 강조한다.


Lee Hun Chung uses a celadon glaze that first developed in the 15th century with other modern glazes and embraces unpredictable results by firing his works in a hand-made wood kiln. He considers the process a collaboration between artist and nature that creates a complex patina of painterly layers of glaze.